Handmade cosmetics by Сапунена работилница II*

Здравейте, момичета!

Преди доста време, в първа част на тази публикация, споделих колко очарована останах от продуктите на сапунена работилница. Днес реших да споделя мнението си за още два техни продукта.
Ако сапунена работилница са непознати за вас, съветвам ви да прочетете първата ми публикация на темата, както и да посетите техния сайт. Любимото ми в сайта им е раздела с рецепти за домашни козметични продукти.

Ръчно изработената козметика ще си остане абсолютен фаворит за мен, по няколко причини - съставките са изцяло натурални, продуктите са максимално щадящи кожата, подхранващото действие на естествените съставки е многократно по-силно от това на останалите продукти, съдържащи химикали в състава си. Единственият недостатък е по-краткият срок на годност, но за мен лично това не е проблем, тъй като ги изразходвам достатъчно бързо. 

Двата продукта, за който ще ви говоря днес искам да пробвам отдавна и съм много щастлива, че имах тази възможност. 
Опаковките и на двата са сравнително идентични - пластмасови с черна капачка и дозатор. Изключително стабилни са - пластмасата (полипропилен), от която са изработени е доста дебела и може да сте сигурни, че продуктите ви са защитени. Харесвам това, че опаковката е прозрачна - така мога да наблюдавам дали продуктът не изменя цвета или консистенцията си. Единственият минус на опаковката е етикетът - хартиен е и още след първото ползване се разлепя или накъсва. От чисто естетически съображения ги отстранявам напълно след първото ползване, въпреки че са изключително сладки.

Шампоанът се превърна в любимец още след първото ползване. Имам чувствителен скалп и много трудно намирам шампоан, който да не предизвиква сърбеж и раздразнение - този е точно такъв. Подходящ е за честа употреба (въпреки това не е препоръчително да миете косата си прекалено често). Аз лично имах нужда да го използвам веднъж на 2 дни - за толкова време косата ми се омазняваше и имаше нужда от повторно измиване.

Като консистенция е доста гъст. Както казах - пластмасата на опаковката е доста твърда и за мен беше по-лесно да развинтвам капачката и да изливам съдържанието директно върху ръката си. Не ви препоръчвам да процедирате по този начин, защото така позволявате на бактериите от въздуха да навлязат в продукта.
Ароматът е на лавандула и аз лично не го усещам след като изсуша косата си. Не е пракалено натрапчив.

Съставът му е чудесен - можете да го видите на снимката (кликнете върху нея за по-детайлно изображение). Кокосовото масло се препоръчва в много терапии за коса и е идеално за домашна маска. Шампоанът е обогатен с рициново масло, което придава на косата блясък и здравина. Използва се в много домашни маски против косопад.
Пени се доста добре за натурален шампоан, но не очаквайте да прави пяната, която правят шампоаните със съдържание на сулфати. След изплакване косата "скърца" - аз лично търся този ефект, тъй като едно време баба ми ме учеше, че трябва да мия ръцете си докато започнат да скърцат (едва тогава били чисти) - това внушение ми е останало и до днес.

Нещо, което трябва да спомена е, че именно заради това скърцащо усещане и поради факта, че косата сякаш натежава след измиване, може да ви се стори, че не сте измили достатъчно добре продукта от косата си. Аз привикнах към това усещане с времето. Направи ми впечатление, че веднага след измиване чувствам скалпа си доста освежен. Косата е добре измита и не забелязвам да утежнява.

Срокът на годност е обозначен на опаковката и е около 4-6 месеца след датата на производство, което е напълно достатъчно за 230 мл. Цената му е 8,50 лева, което е приемливо, на фона на повечето натурални марки шампоани.

Към момента на публикуването на този пост, шампоанът е вече в торбата с празни опаковки. С нетърпение чакам изложението в НДК (Handmade Fest Code: Summer), за да се заредя с още една опаковка.


Този продукт беше част и от едно от Good Box кутиите, което ми дойде много добре, тъй като малката разфасовка върши чудесна работа за пътуване.

Вече споменах, че съм много доволна от опаковката. Дозаторчето е под формата на помпичка, която също е доста здрава. Има две положения - отворено и затворено. Имах опасения, че продуктът ще излиза трудно, защото изглежда доста гъст, но всъщност е по-течен от шампоана и излиза с лекота. Ще си запазя опаковката след като изразходя продукта.
Количеството е 120 мл. на цена от 6,50 лева. Намирам цената за добра, тъй като продуктът е доста икономичен. Едно изпомпване е достататъчно за едно измиване. Продуктът се пени доста добре - повече от шампоана.

С този продукт имах доста душевни терзания, защото ужасно исках да го пробвам, но наличието на кокосово масло в състава му ме притесняваше. Кокосовото масло има много висок комедогенен индекс. Въпреки това, блогърското ми любопитство надделя и реших да го тествам. 
При измиване отново оставя същото скърцащо усещане, за което споменах по-горе. Справя се много добре с премахването на грим (тук роля има именно кокосовото масло, което се използва като натурален продукт за премахване на очен грим). Ако го използвате като демакиант, върши чудесна работа. Като измиващо средство също би ви свършило добра работа, стига да нямате проблемна кожа. Моята, за съжаление, не е такава.

Като аромат усещам най-силно маслото от чаено дърво. Ароматът отново не е натрапчив или прекалено силен. За мен е доста приятен.

Съдържа само натурални и биосертифицирани съставки. Отново има рициново масло, което освен на косата, се отразява много добре и на кожата. То подхранва, избелва, омекотява, заглажда кожата и изравнява тена. То също е идеално средство за почистване на грима. Маслото от чаено дърво има антисептичен ефект. В чист вид може да се използва за директно третиране на акне и различни пъпки по лицето

В крайна сметка, на принципа "страх, лозе пази!", прекратих използването му като измивен гел и започнах да го използвам като душ гел. Нанасям го с ръце, а не с гъба - с гъба се пени доста по-слабо. Ароматизира кожата много приятно и измива добре. Доволна съм от това му приложение.

Вече съм почти към края на опаковката и ще ми липсва. За момента не смятам да се запасявам с нов, тъй като имат кратък срок на годност, а имам доста душ гелове за изразходване.
В обобщение мога да кажа, че много харесах и двата продукта. Със сигурност ще си взема отново същия или друг от шампоаните на марката.


Използвали ли сте продукти на сапунена работилница и какви са впечатленията ви от тях?


Можете да ме последвате на следните места:


*Продуктите са ми предоставени като подарък от сапунена работилница. Това не е оказало влияние върху крайното ми мнение за тях.

Коментари