Handmade cosmetics by Сапунена работилница

Здравейте!

Днешната публикация реших да посветя на първия си досег с ръчно изработената козметика. Тъй като двата продукта, за които ще говоря, успяха да ме впечатлят много силно, реших да им отделя специално внимание. 

Както си личи от заглавието, моите handmade любимци, са дело на Сапунена работилница. Първият е SOS балсам за ръце, които ми се падна от Good Box, а вторият скраб за тяло с кафе, която си купих от Handmade феста в НДК

Ще започна с няколко особености, които трябва да се имат предвид при използване на подобен тип продукти:
  • Винаги бъркайте в бурканчетата с чисти ръце. Тъй като консервантите в тях са единствено от естествен произход, например мед, много по-лесно е да ги замърсите;
  • Препоръчително е да не ги съхранявате при прекалено висока температура, отново с цел по-дълго използване на продукта. Както разбрах от личен опит, хладилникът не е добра опция, тъй като продуктът може да замръзне и да се наложи да чакате доста дълго, докато се размрази, за да го използвате;
  • Винаги проверявайте дали не сте алергични към някоя от съставките;
  • Затваряйте плътно бурканчетата;
  • Ако усетите промяна в миризмата, консисетнцията, цвета или външния вид на продукта, по-добре преустановете ползването му;

Тези продукти се развалят много по-лесно и бързо, но за сметка на това може да сте сигурни, че ще имат много по-благоприятен ефект върху кожата ви. От повечето продукти може дори да си хапнете, тъй като са изработени от съставки, които са годни за консумация.

В сайта на сапунена работилница може да намерите много и лесни за изпълнение рецепти. Истината е, че ги чета с удоволствие и все си представям как ще седна и ще отделя време, за да си забъркам и аз някой домашен крем или балсам, но мързелът надделява. Все пак надявам се, някой ден ще мога да споделя с вас и своите първи опити с приготвянето на козметика.

Sos балсам за ръце

Балсамът е приготвен специално за Good Box и не е част от асортимента на сапунена работилница. Ако сте чели публикацията ми с любимци за месец януари, той е сред тях.
Балсамчето беше доста твърдичко, когато го отворих, но след продължително време на стайна температура, започна да омеква и стана доста по-лесно за "загребване". Самото нанасяне е изключително лесно, защото буквално се топи върху кожата. Заради натуралните масла в него е доста мазничко и попива бавно, поради което го нанасям вечер. Мирише уникално, на какаов крем. Що се отнася до действието му, направи ми впечатление, че подхранва освен кожата и ноктите ми. Обикновено се чупят доста бързо и е почти невъзможно да пусна дълъг маникюр, докато по време на използването на балсама издържаха над 3 седмици.  След около месец употреба започна да пожълтява по краищата и омекна доста, но го отдавам на по-високите температури навън и не мисля, че е развален, а и ми остава съвсем малко количество от него.

Ексфолиант за тяло и лице с кафе

На щанда, по време на изложението, имаше два вида скраб за тяло - с кафе и портокал. Избрах тази с кафе, защото ексфолиращите качества на кафето са познати от векове. За съжаление не виждам и този продукт в сайта на работилницата, но със сигурност е неизменна част от изложбените им щандове. 
Още с отварянето на бурканчето ми замириса на кафена утайка и... моментално ми се допи кафе. Количеството е доста голямо - 280 мл. Не го намирам за много икономичен, тъй като се рони доста и голяма част то продукта изпада от ръката преди да успеете да го нанесете. Частиците бяла и кафява захар са доста едри, докато утайката е изключително финна. Като цяло е груб ексфолиант и не го препоръчвам за употреба върху кожата на лицето.  За тялото обаче е чудесен - едрите частици отстраняват мъртвата кожа, а маслата я подхранват. И този продукт е доста мазничък, така че аз го нанасям 10-15 минути преди баня, за да имат възможност маслата да попият. Частиците кафе полепват по кожата и се отстраняват малко по-трудно. След употреба кожата ми става много мека и подхранена. Аз лично не забелязвам зачервяване или друг негативен ефект след ексфолиране. Въпреки това, препоръчително е да не използвате ексфолиант по-често от 1 или 2 пъти в седмицата.
За финал, много харесвам и двата продукта. Заради натуралния им състав се старая да ги изразходвам възможно най-бързо. Хвърлила съм око и на натуралните шампоани на сапунена работилница, но всичко с времето си.

А вие, приготвяте ли си сами вкъщи козметични продукти? Ако да, ще се радвам да споделите с мен любимите си рецепти.

Интересно ли ще ви бъде да споделям изпробвани рецепти за козметика приготвена у дома? Както споделих, мързелът ми е в повечко, затова може би това ще бъде моят стимул. :)


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. Здравейте! Писали сте, че нанасяте скраба 15 мин преси баня...какво правите през това време? Не се ли рони навсякъде? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Обикновено ритуала ми преди баня е доста дълъг, особено неделите, когато си правя пилинг на тялото, лицето, маска за коса и лице. Докато нанеса всичко това, измия си зъбите и почистя добре лицето, и то времето е минало. Естествено, не засичам по часовник. За съжаление да, рони се и цапа банята доста, това е един от големите недостатъци на този и други натурални ексфолианти с масла, които съм ползвала.

      Изтриване

Публикуване на коментар